érdekességek a világ minden tájáról: Hihetetlen mélységek, lenyűgöző csodák, három rejtélyes, nagy múltú alagút, amit neked is látnod kell!

Szeretettel köszöntelek a Érdekességek a világból klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz Csak egy kattintás és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 854 fő
  • Képek - 2358 db
  • Videók - 898 db
  • Blogbejegyzések - 362 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 40 db

Üdvözlettel,

Érdekességek a világból klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Érdekességek a világból klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz Csak egy kattintás és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 854 fő
  • Képek - 2358 db
  • Videók - 898 db
  • Blogbejegyzések - 362 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 40 db

Üdvözlettel,

Érdekességek a világból klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Érdekességek a világból klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz Csak egy kattintás és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 854 fő
  • Képek - 2358 db
  • Videók - 898 db
  • Blogbejegyzések - 362 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 40 db

Üdvözlettel,

Érdekességek a világból klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Érdekességek a világból klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz Csak egy kattintás és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 854 fő
  • Képek - 2358 db
  • Videók - 898 db
  • Blogbejegyzések - 362 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 40 db

Üdvözlettel,

Érdekességek a világból klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Hihetetlen mélységek, lenyűgöző csodák, három rejtélyes, nagy múltú alagút, amit neked is látnod kell!


Miután a földet és bizonyos mértékig az eget is meghódította, a mélységek felé is elindult az emberi képzelet, olyan hihetetlen mérnöki csodákat létrehozva, melyek láttán az utazók a mai napig elámulnak. Ha téged is vonzanak a rejtelmes, ugyanakkor lenyűgöző, földalatti helyek, íme, három alagút, melyet nem hagyhatsz ki, ha épp arra jársz.

Orosz romantika a föld alatt: a moszkvai metró, Oroszország

Előbb-utóbb minden nagyváros szembetalálja magát azzal a kérdéssel, amit terjeszkedése okoz a közlekedésben. Ha pedig a felszín nem szolgál kellő térrel ahhoz, hogy a felfokozott gazdasági tevékenységeket lebonyolítsák, a föld mélye kerül előtérbe. Moszkvában a többi európai nagyvároshoz képest későn épült meg az első földalatti vasútvonal, a beruházást csak a kommunista rezsim idején indították el.
A metróhálózatot 1931-ben kezdték cl építeni, fejlesztése pedig a mai napig tart. Vannak azonban olyan részei, ahol nem csupán utasként érdemes elidőzni, ugyanis nem véletlen, hogy Moszkva földalatti világa nemzetközi hírnévre tett szert.



Hatalmas terek.

 A legrégebbi metróalagutak legnagyobb jelentősége hatalmas méretük mellett az állomások különleges és gazdag díszítésében rejlik.


A Komszomolszkaja állomás.


A lefelé haladó mozgólépcsők utasai a peronok között tágas csarnokba lépnek, ahol még szobrok is találhatók.


A Komszomolszkaja állomás más szemszögből.

A falakat többnyire rózsaszínű, néhol fekete márványlapok borítják, és csillárok fénye világítja meg a falakat ékesítő, hősi motívumokat ábrázoló szobrokat, mozaikokat, festményeket, faragványokat és díszvakolatokat.


A moszkavai metró

A peronok meglehetősen szélesek, ami az előbbiekkel együtt nem titkoltan azt a célt szolgálta, hogy a metró mind a külföldi, mind a helyi látogatókat elkápráztassa. Ha különleges hangulatra vágysz - az, hogy a modern Moszkva alatt egy sajátos, nosztalgikus világ rejlik, mindezt könnyen megadhatja - mindenképp barangolj az itteni metróállomásokon különös tekintettel a Novokuznyeckaja és Komszomolszkaja állomásokra.

A leghíresebb: Csalagút, Nagy-Britannia/Franciaország


A csalagút a térképen.

A La Manche-csatorna alatt húzódó Csalagút, melynek létrehozása óriási lépést jelentett a szigetország és a kontinens között való közlekedés életében, a világ talán leghíresebb alagútja, melyen élete során minden utazónak át kell kelnie egyszer. Már csak amiatt, a különleges élmény miatt is, hogy mélyen, a tenger alatt teszi meg útját.

A csalagút metszete.


Az Anglia és Franciaország közötti összeköttetés ötlete egészen a napóleoni időkig nyúlik vissza - az elképzelést ugyanis maga Napóleon is támogatta. A Csalagút - nyelvújítóink a csatorna és az alagút szavakat vonták össze e kifejezésben - megépítésére, melyet vasúti közlekedésre terveztek, 1986-ban adtak megbízást, majd 1990. október 30-án törték át azt a vékony kőzetfalat, mely a Csatorna krétakori mészkőmedrében haladó angol és francia fúrógépeket még elválasztotta egymástól.


A csalagút vonalvezetése.

Ez akkoriban kettős jelentőséggel bírt: Nagy-Britannia a szó szoros értelmében megszűnt szigetnek lenni, egyben elkészült a világ, tenger alatt leghosszabban húzódó, pontosan 51,5 kilométer hosszú alagútja.


A csalagút bejárata az angliai parton.

A szervizalagútjainak köszönhetően teljes mértékben biztonságos Csalagút nemcsak a technika lenyűgöző eredménye - hanem egyben a szervezés diadala is, mindemellett a nemzeti összefogás jelképe.


Az egyik fúrópajzs.

Ha úgy döntesz, Franciaország északi partvidékéről egy-két napra Angliába látogatsz, a Calais közelében fekvő Coquelles városából kell elindulnod, hogy Dover mellett, Folkestone-nál érd el a túlpartot.

Az újkor mérnöki csodája: Temze-alagút, Nagy-Britannia

A lovagi címre emberi lény nem volt még méltóbb, mint Marc Brunel, aki a híres Temze-alagút létrehozásához nélkülözhetetlen fúrópajzsot megalkotta - tartották egykor az angolok. Az alagút létrehozását a gazdasági kényszer sürgette, ugyanis az 1800-as évek elején a London Bridge-en naponta négyezer lóvontatású szekér és kocsi kelt át a túlpartra, miközben közel négyszáz révész húzott hasznot a személy- és áruszállításból.


A Temze alagút egykori lejárata napjainkban.

A zavartalan forgalom biztosítása érdekében a mérnököknek a világ első víz alatt húzódó alagútját kellett megtervezniük és kivitelezniük. Az 1825-ben megkezdett és 1843-ban befejezett, emberfeletti munkával készült alagutat július 26-án a fiatal Viktória királynő és Albert herceg avatta fel.


Mikor még csak agyalogosok használhatták.



1870-ben vonatokkal.

A végpontjain lendületesen kanyargó lépcsőkkel és csodás dekorációs elemekkel ellátott, régen csak gyalogosok által használt alagút ma a londoni metróhálózat részét képezi, az egykor tervezett téglafalak pedig ma is az újkor egyik legjelentősebb mérnöki csodájának állítanak emléket.


A Temze alagút 2005-ben.

Arról, hogy az idelátogatók ne felejtsék el, hogy egykor itt adtak vidám, gyertyafényes vacsorákat az Alagút Klub elkötelezett tagjai, a Brunel Museum gondoskodik, ahonnan szervezett túrákat indítanak az alagút alaposabb, titkokban, érdekességekben és történelmi tényekben gazdag felfedezésére.
Az építészeti remekmű 1869-ben a metróhálózat részévé vált, most felújítás miatt le van zárva. 2010 márciusában két napra ismét megnyitották a gyalogosok előtt.  A gyalogosok pénteken és szombaton vehették újra birtokukba. A Brunel Múzeum igazgatója szerint az alagút nem csak a metróhálózat bölcsője, hanem a viktoriánus korszakban tapasztalt gazdasági virágzás helyszíne is.
Fenti ismertetés a femina.hu cikke alapjám készült. A képeket az interneten találtam.

Címkék: tájékoztató

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu