Szeretettel köszöntelek a Érdekességek a világból klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz Csak egy kattintás és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Érdekességek a világból klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Érdekességek a világból klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz Csak egy kattintás és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Érdekességek a világból klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Érdekességek a világból klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz Csak egy kattintás és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Érdekességek a világból klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Érdekességek a világból klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz Csak egy kattintás és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Érdekességek a világból klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | Pánczél Miklósné | 0 hozzászólás
Hihetetlen mélységek, lenyűgöző csodák, három rejtélyes, nagy múltú alagút, amit neked is látnod kell!
Orosz romantika a föld alatt: a moszkvai metró, Oroszország
Előbb-utóbb minden nagyváros szembetalálja magát azzal a kérdéssel, amit terjeszkedése okoz a közlekedésben. Ha pedig a felszín nem szolgál kellő térrel ahhoz, hogy a felfokozott gazdasági tevékenységeket lebonyolítsák, a föld mélye kerül előtérbe. Moszkvában a többi európai nagyvároshoz képest későn épült meg az első földalatti vasútvonal, a beruházást csak a kommunista rezsim idején indították el.
Hatalmas terek.
A legrégebbi metróalagutak legnagyobb jelentősége hatalmas méretük mellett az állomások különleges és gazdag díszítésében rejlik.
A Komszomolszkaja állomás.
A lefelé haladó mozgólépcsők utasai a peronok között tágas csarnokba lépnek, ahol még szobrok is találhatók.
A Komszomolszkaja állomás más szemszögből.
A falakat többnyire rózsaszínű, néhol fekete márványlapok borítják, és csillárok fénye világítja meg a falakat ékesítő, hősi motívumokat ábrázoló szobrokat, mozaikokat, festményeket, faragványokat és díszvakolatokat.
A moszkavai metró
A leghíresebb: Csalagút, Nagy-Britannia/Franciaország
A csalagút a térképen.
A La Manche-csatorna alatt húzódó Csalagút, melynek létrehozása óriási lépést jelentett a szigetország és a kontinens között való közlekedés életében, a világ talán leghíresebb alagútja, melyen élete során minden utazónak át kell kelnie egyszer. Már csak amiatt, a különleges élmény miatt is, hogy mélyen, a tenger alatt teszi meg útját.
A csalagút metszete.
Az
Anglia és Franciaország közötti összeköttetés ötlete egészen a
napóleoni időkig nyúlik vissza - az elképzelést ugyanis maga Napóleon is
támogatta. A Csalagút - nyelvújítóink a csatorna és az alagút szavakat
vonták össze e kifejezésben - megépítésére, melyet vasúti közlekedésre
terveztek, 1986-ban adtak megbízást, majd 1990. október 30-án törték át
azt a vékony kőzetfalat, mely a Csatorna krétakori mészkőmedrében haladó
angol és francia fúrógépeket még elválasztotta egymástól.
A csalagút vonalvezetése.
Ez akkoriban kettős jelentőséggel bírt: Nagy-Britannia a szó szoros értelmében megszűnt szigetnek lenni, egyben elkészült a világ, tenger alatt leghosszabban húzódó, pontosan 51,5 kilométer hosszú alagútja.
A csalagút bejárata az angliai parton.
Az egyik fúrópajzs.
Ha úgy döntesz, Franciaország északi partvidékéről egy-két napra Angliába látogatsz, a Calais közelében fekvő Coquelles városából kell elindulnod, hogy Dover mellett, Folkestone-nál érd el a túlpartot.
Az újkor mérnöki csodája: Temze-alagút, Nagy-Britannia
A lovagi címre emberi lény nem volt még méltóbb, mint Marc Brunel, aki a híres Temze-alagút létrehozásához nélkülözhetetlen fúrópajzsot megalkotta - tartották egykor az angolok. Az alagút létrehozását a gazdasági kényszer sürgette, ugyanis az 1800-as évek elején a London Bridge-en naponta négyezer lóvontatású szekér és kocsi kelt át a túlpartra, miközben közel négyszáz révész húzott hasznot a személy- és áruszállításból.
A Temze alagút egykori lejárata napjainkban.
A zavartalan forgalom biztosítása érdekében a mérnököknek a világ első víz alatt húzódó alagútját kellett megtervezniük és kivitelezniük. Az 1825-ben megkezdett és 1843-ban befejezett, emberfeletti munkával készült alagutat július 26-án a fiatal Viktória királynő és Albert herceg avatta fel.
Mikor még csak agyalogosok használhatták.
1870-ben vonatokkal.
A végpontjain lendületesen kanyargó lépcsőkkel és csodás dekorációs elemekkel ellátott, régen csak gyalogosok által használt alagút ma a londoni metróhálózat részét képezi, az egykor tervezett téglafalak pedig ma is az újkor egyik legjelentősebb mérnöki csodájának állítanak emléket.
A Temze alagút 2005-ben.
Arról,
hogy az idelátogatók ne felejtsék el, hogy egykor itt adtak vidám,
gyertyafényes vacsorákat az Alagút Klub elkötelezett tagjai, a Brunel
Museum gondoskodik, ahonnan szervezett túrákat indítanak az alagút
alaposabb, titkokban, érdekességekben és történelmi tényekben gazdag
felfedezésére.
Az építészeti remekmű 1869-ben a metróhálózat részévé vált, most
felújítás miatt le van zárva. 2010 márciusában két napra ismét
megnyitották a gyalogosok előtt. A gyalogosok pénteken és szombaton
vehették újra birtokukba. A Brunel Múzeum igazgatója szerint az alagút
nem csak a metróhálózat bölcsője, hanem a viktoriánus korszakban
tapasztalt gazdasági virágzás helyszíne is.
Fenti ismertetés a femina.hu cikke alapjám készült. A képeket az interneten találtam.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Angkor
Lina Medina, a világ legfiatalabb anyukája, ma már 76 éves
Ganzfeld-kísérletek
A tűzönjárás rejtéjei