Szeretettel köszöntelek a Érdekességek a világból klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz Csak egy kattintás és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Érdekességek a világból klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Érdekességek a világból klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz Csak egy kattintás és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Érdekességek a világból klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Érdekességek a világból klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz Csak egy kattintás és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Érdekességek a világból klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Érdekességek a világból klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz Csak egy kattintás és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Érdekességek a világból klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés




A
vadlovat ábrázoló logó eredete önmagában még nem okoz nagy fejtörést,
de vajon miért jobbról balra szalad? Erre is többféle magyarázat
létezik. Az egyik szerint a számtalanszor finomított lovat megrajzoló
Phil Clark balkezes volt, neki pedig ez az irány volt a természetes. A
hangzatosabb és logikusabb megoldás szerint az szimbolizálja a Mustang
vadságát és sza-badságát, hogy a kiképzett lovakkal szemben rohan bele a
világba, a prózai ok pedig csupán annyi, hogy a negatív öntőforma
készítésénél véletlenül tükrözték az eredeti sablont.
Ennek
magyarázata, hogy a Lada néven forgalmazott típus a lagyja fajtájú
hajóról kapta a nevét. A Lada egyébként a szláv mitológiában az ifjúság
és a szépség istennője, valamint régi alakjában oroszul azt jelenti,
kedves. A gyáriaknak olyan kedves volt a konstrukció, hogy még ma is
nehezen mondanak le róla, utolsó szériáját idén gyártják le, és a
hajótól sem váltak meg soha, pedig időnként frissítenek egy keveset az
emblémán. Egyelőre a Renault-val kötött megállapodás sem tudta őket
rávenni erre.

A
világ legismertebb és legnépszerűbb logója egyet jelent a minőséggel és
a gazdagsággal. Máig őrzi az autózás hőskorának emlékét, a jókora
hűtődíszek korszakát. Elsőként egy levele-zőlapon bukkant fel a jel,
Gottlieb Daimler egy háromágú csillaggal jelölte meg a gyár helyét,
vagyis saját házát, ezzel egyben azt is szimbolizálta, hogy járművei
meghódítják majd a földet, a vizet és a levegőt. Ma ismert formáját a
Daimler-Motored-Gesellschaft és a Benz & Cie 1924-es egyesülése után
nyerte el, amikor a Benz babérkoszorús jelvényét a csillaggal
ötvöz-ték. Az orrdíszt 1927-ben jegyezték be, mint védett szimbólumot,
de a kék-ezüst kombináció-jú koszorús emblémát sem hagyják le egyik
modellről sem.
Maga
a piros logó az Ivasaki család jelképéből, a három egymáson fekvő
rombuszból és a Tosa klán szimbólumából a három csillagot formázó
levélből született, és azóta szinte változatlan maradt. A társaság
kezdetben szénbányákat vásárolt, hogy olcsón jusson hozzá a hajók
hajtásához szükséges szénhez, majd egy hajógyárat és egy ahhoz való
vasöntödét is szereztek. Még a biztosítási piacra is beléptek, ezzel
óriás iparcéggé nőtték ki magukat, amely repülőgé-pektől a
szerszámgépeken át az autókig szinte mindenféle árucikket előállít.
Nagy siker volt a Doktorwagennek becézett 1909-es Opel 4/8 PS.
Fiai
vették át az üzletet, ők már az automobil bűvöletében éltek. Első
sikereit a Doktorwagen néven ismertté vált 1909-es 4/8 PS-sel érte el az
Opel, 1914-re pedig a legnagyobb német autógyártó lett. A körbezárt
villám logót elsőként csak a hatvanas évek közepén használták, ez az
embléma számtalan átalakuláson ment át addig, de a "Blitz", vagyis
"villám" név mindig elkísérte. Egyik legnépszerűbb biciklijük a Victoria
Blitz nevet viselte, míves emblémáját úgy tervezték, hogy fel lehessen
erősíteni egy kerékpár filigrán vázára.
Az
első automobilokon is használt jelvény a Fiathoz és a Fordhoz hasonlóan
egy jókora, kézzel írt Opel felirat volt a hűtőn, csak 1910-ben tértek
át a szem alakú ovális emblémára. 1937-től az Olympiai modelleken a
márka sikereit szimbolizáló Zeppelint használtak orrdíszként. Ebből
alakult ki a gumikereket szimbolizáló gyűrűbe rajzolt léghajós embléma,
amely a negyvenes, majd az ötvenes években egyre vékonyabb lett. Addig
egyszerűsítettek rajta, hogy 1964-ben elveszítette eredeti alakját és
átváltozott a ma ismert villámmá. Azóta többször hozzányúltak, de a
legnagyobb változást az jelentette, amikor négy évvel ezelőtt beleírták
az Opel nevet a karika felső ívébe.
Az
egyik legnagyobb francia autógyártó ipari tevékenységbe először
1820-ban kezdett, amikor a két Peugeot testvér Jean-Pierre és Jean
Frédéric a családi malmot átalakították vasöntödévé. A Peugeot Fréres
(testvérek) néven működő cég kezdetben szerszámokat, rugókat, szoknya
abroncsokat, esernyőket, varrógépeket és konyhai eszközöket készített.
Ők találták fel a borsőrlőt, melyet ma is eredeti formájában használunk
és akár a Peugeot-tól is beszerezhetünk. A híres oroszlános logót Justin
Blazer 1847-ben tervezte a Franche-Comté régió zászlója alapján, de a
család oroszlánja akkor még négy lábon állt. A ma kapható borsőrlőknek
még mindig ez az emblémája.
Az
alapítók fiai Armand és Eugéne Peugeot 1855-ben gyártották első
kerékpárjukat, be is kerültek a piacvezetők közé. 1889-ben már az első -
gőzhajtású - automobilt is elkészítették. A Gottlieb Daimler műhelyében
tett látogatás után megállapodtak a belsőégésű motor honosí-tásáról,
Eugéne azonban nem akart az új technológiába befektetni, ezért Armand új
céget ala-pított 1896-ban Automobiles Peugeot néven. Később a két
családi vállalkozás egyesült, és közösen váltak Franciaország legnagyobb
autógyártójává. Az orrdíszek kikopása után 1948-ban bevezették a
jellegzetes "alvajáró" oroszlánt, de 1964-től csak egy fej volt látható
az autók orrán, végül a PSA konszern 1976-os alapításakor
visszacserélték, és ma is ezt a szimbólumot használják, bár gyakran
finomítanak rajta.
|
|
|
gyurkoczy eszter 2 hete új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Meglepetés a legrégibb barlangrajzoknál
Két másik emberfajjal is keveredett a mai ember.
Az „Alagút”.